– I Triple-S opererer vi innenfor forretningsområder som automatisering, nettverk og cyber security og digitalisering. Miljøet her er preget av folk med ingeniørbakgrunn. Da vi skulle ansette en ny markedsansvarlig, var det et godt valg for oss å samarbeide med Medievikar, som kjenner den bransjen bedre enn oss. Ved å bruke et rekrutteringsbyrå med den rette fagkompetansen, tror jeg vi får tilgang på kandidater som vi ikke hadde klart å finne selv. Det er nok mange virksomheter der ute som har produkter som virker mer spennende å jobbe med for en markedsfører, men vi mener at utfordringene og oppgavene vi kan tilby er vel så morsomme. Det opplever jeg at Medievikar har hjulpet oss med å kommunisere. Som markedsansvarlig hos oss får man være med på en leveranse fra A-Å, noe som gir en veldig variert hverdag og mulighet for å faktisk se effekten av det man driver med.
Eiliv beskriver samarbeidet med Medievikar som en god og profesjonell prosess.
– Medievikar var profesjonelle og ga oss god oppfølging fra første stund. Jeg fikk etter relativt kort tid sendt over flere forslag til kandidater, der hver kandidat ble presentert med en oppsummering av deres bakgrunn, kompetanse, hva referansene hadde sagt og rekruttererens egne kommentarer. Dette var til stor hjelp og gjorde det enklere for meg å avgjøre hvem jeg ville treffe personlig. Det var på denne måten vi kom i kontakt med Marianne, og det er vi veldig glad for i dag. Selv om hun ikke har jobbet med inbound tidligere, så er ikke det noe problem. Hun tar ting raskt og har den rette forståelsen for faget. Å få Marianne med på laget har vært veldig bra!
Les intervjuet med Marianne her: Marianne er Triple-S sin nye markedsansvarlig: Sendte åpen søknad – fikk drømmejobben
Satser stort på inbound
Triple-S bestemte seg for noen år siden for at tiden var inne for å bli bedre på digital markedsføring. Etter å ha blitt introdusert for inbound-metodikken, tenkte Eiliv at dette måtte være veien å gå for Triple-S.
– Med våre forretningsområder er inbound marketing et smart valg. Vi jobber mot B2B-markedet og det vi selger er ikke akkurat noe som man impulshandler. Som løsninger innenfor kritisk infrastruktur, samferdsel og olje og gass. Det er lange salgsprosesser og ofte snakk om store investeringer for kundene. Ved hjelp av inbound-metodikken, har vi oppnådd vår målsetting om å bli tankeledere innenfor vårt segment og vi har allerede flere suksesshistorier som skyldes innsatsen på inbound. Vi har hele veien hatt fagkompetansen, men vi har ikke vist det frem i digitale kanaler. I dag har vi en veldig god fagblogg, vi arrangerer webinarer og lager video. Det gjør oss synlige i vårt segment og ved hjelp av Hubspot som plattform klarer vi å fange opp interessante leads som vi kan jobbe videre med.
Og Triple-S har på ingen måte planer om å stoppe der. Snart kan Marianne og resten av kontoret få gleden av å ta i bruk et helt eget filmstudio, forteller Eiliv.
– Vi har klart å bygge opp et veldig godt fundament og god kompetanse på inbound og Hubspot-plattformens muligheter. Men vi skal videre og har allerede satt oss nye mål for vår inboundsatsing. Det neste som står på planen er å etablere et eget filmstudio, her i våre egne lokaler. Vi har allerede begynt å kjøpe inn utstyr og regner med at det står ferdig i løpet av kort tid. Det gleder vi oss veldig til!
Interessert i å se hvordan Triple-S jobber med inbound? Besøk Triple-S på LinkedIn for å finne lenker til innhold som blogginnlegg og webinarer, samt videoene de lager.