Medievikar styrker sin virksomhet – et «scoop»

Medievikar har vært på jakt etter en ny rekrutterer, og har sikret seg et scoop med nyansettelsen av Millie Kverneland.
Kverneland kommer fra stillingen som rådgiver og CRM Manager i rekrutteringsselskapet Capus, og trer nå inn i stillingen som rekrutteringsrådgiver hos Medievikar. Kverneland har tidligere jobbet med CRM, lojalitet og kundeklubb hos Color Line, og drar med seg verdifull kompetanse og erfaring fra dette området til Medievikar.

Drømmejobben

– Jeg har rett og slett fått drømmejobben! Jeg får jobbe nært med fagområder jeg brenner for, og jeg har fått de beste folka som kolleger. De er dyktige og kreative personer som har opparbeidet seg en imponerende og solid referanseliste gjennom årene, og som i dag rekrutterer spesialistroller til store anerkjente aktører i markedet. Og ikke minst er jobben meningsfull – det beste med jobben som rekrutterer er å ringe en kandidat med gode nyheter. Den gleden, mestringsfølelsen og takknemligheten som vises da, overgår så og si det aller meste sier Millie med et stort smil.

Millie vil jobbe med stillinger innen markedskommunikasjon, CRM, innsikt og analyse og lignende som sitt spesialfelt.

– Jeg brenner for CRM, kommunikasjon og det å skape relevant innhold gjennom bruk av kundedata og kjøpsadferd. Det var gjennom tiden min hos Color Lines CRM/Lojalitets avdelingen jeg fattet stor interesse for disse fagområdene. De har gjort mye bra med tanke på å bygge en solid kundebase samtidig som de forstod viktigheten av å ha kunden i fokus med å snakke direkte til de med relevant innhold gjennom bruk av kundedata og kjøpsadferd, forteller Millie.

Bransjekunnskap og erfaring – en suksessfaktor

– Medievikar sin suksessfaktor er bransjekunnskap. Vi er veldig opptatt av at våre rekrutterere har nødvendig bransjekunnskap innen våre spesialområder som markedsføring, kommunikasjon og design som vi til daglig rekrutterer stillinger til hos Medievikar. Det er viktig innsikt og erfaring å ha når vi skal jakte de beste kandidatene som skal fylle ulike spesialistroller sier daglig leder i Medievikar, Marianne Thorvik.

Thorvik forteller videre:

– Det har i aller høyeste grad Millie. Millie er en kunnskapsrik person som drar med seg masse innsikt, kunnskap og erfaring både innen rekruttering og innenfor våre spesialområder som vi jobber med. Hun vet med andre ord hvilke egenskaper som trengs for å lykkes med å kapre de beste hodene. At vi har fått med Millie på laget er et «scoop», og vi er kjempeglade for at hun er hos oss.

Hovedpersonen sier selv:

– Jeg håper og tror at min kunnskap og erfaring innen CRM fra tiden i Color Line forhåpentligvis kan føre til flere rekrutteringer innen dette området hos Medievikar. Når du selv har jobbet med et fagfelt på nært hold vil det gi kundene troverdighet og trygghet. Spesielt tenker jeg da på at våre oppdragsgivere ikke trenger å bruke unødvendig tid eller å bekymre seg om at vi kan vårt fagfelt, for det kan vi jo ettersom vi selv har jobbet med det.

Hovedpersonen er allerede på plass, og er godt i gang med å møte potensielle oppdragsgivere og samarbeidspartnere hos Medievikar.

– Jeg har blitt veldig godt mottatt hos Medievikar, og har allerede deltatt på et arrangement hos Noroff i forbindelse med deres karrieredager og møtt potensielle oppdragsgivere og samarbeidspartnere den første uken som ny, sier Millie entusiastisk.

Har dere behov for nye kolleger innen markedskommunikasjon, CRM, innsikt og analyse eller lignende kompetanse? Ta kontakt med Millie!