Kommunikasjonsrådgiver

OPPDRAGSGIVER

Oslo Taxi

ARBEIDSSTED

Oslo

OPPSTART

Besatt

STATUS

Løst

Smiley
STILLINGSTYPE

9 måneders vikariat

Oslo Taxi er en drosjesentral som utfører sentralfunksjoner for drosjeeiere med løyvetilknyttning i Oslo Taxi. Selskapet ble etablert i 1921 og er i dag et av Norges største konsern innen persontransport, målt i antall passasjerer. Vi transporterer årlig nesten 7 millioner passasjerer i Oslo og på Østlandet. Konsernet har i dag ca. 150 ansatte og har tilknyttet 2600 sjåfører og 1400 kjøretøy. I konsernet inngår taxisentralene Oslo Taxi AS og Elvebyen Taxi AS, samt bussleverandøren Oslo Taxibuss AS og teknologiselskapet CenCom AS.

Oslo Taxi har kunden i fokus i alt de gjør, dette innebærer også nye allianser, partnerskap og tjenester.

På vegne av Oslo Taxi er vi i Medievikar nå på utkikk etter en kommunikasjonsrådgiver til Oslo Taxi sin Salg, marked & kommunikasjonsavdeling. I 2021 har Oslo taxi kjørt Oslofolk dit de skal i 100 år, som deres kommunikasjonsrådgiver kan du være med å jobbe for at de kan gjøre det i 100 år til! 

Avdeling: Salg, marked og kommunikasjon
Nærmeste overordnede: Leder Salg, Marked & Kommunikasjon
Stillingstype og varighet: Vikariat, i første omgang med en varighet på 9 måneder.
Spørsmål tilknyttet stillingen: Kontakt ansvarlig rekrutterer Maren Kjølberg Aamot, mail: Maren@medievikar.no, telefon: 472 08 787.

Hvem ser vi etter?
Vi er på jakt etter deg som er samfunnsengasjert, proaktiv og evner å sette deg raskt inn i problemstillinger. Du finner løsninger på problemer, er nysgjerrig og en god relasjonsbygger med et ønske om å jobbe med mennesker i et flerkulturelt miljø. Du trives med å jobbe selvstendig og strukturert, og du klarer å holde hodet kaldt i stressende situasjoner.

Ellers kan vi tenke oss at du 

  • Er oppdatert på digitale verktøy og kommunikasjonskanaler.
  • Har høyre utdanning innen kommunikasjon, mediefag eller andre relevante fagområder.
  • Gjerne har erfaring med nettpublisering og/eller noe erfaring med å både ta og redigere bilder/videoer.
  • Glad i språk, og har gode skriftlige formuleringsevner.

Ansvars- og myndighetsområde
Kommunikasjonsrådgiveren skal aktivt og offensivt bidra til at Oslo Taxi får en positiv utvikling i markedet gjennom et styrket omdømme. Kontinuerlig fokus og produksjon av god og etterrettelig informasjon til bruk internt og eksternt skal bidra til å bygge økt forståelse for virksomheten både blant kunder, sjåfører, eiere og ansatte. I tillegg er det ønskelig at kommunikasjonsrådgiveren skal promotere positive aktiviteter i Oslo Taxi.

Hovedoppgaver

  • Fungere som selskapets redaktør og journalist for interne magasiner, nettsider og på SoMe. (Se eksempel på Oslo Taxi sitt magasin, «På Vei» her).
  • Ansvar for informasjonsrutiner og beredskap.
  • Utvikle og gjennomføre kommunikasjon/PR plan i samsvar med markedsstrategien.
  • Generell rådgivning innen kommunikasjon.

Andre oppgaver

  • Bistå med SoMe kundeservice (Facebook, Twitter m.m.)
  • Bistå med utvikling og vedlikehold av digitale plattformer.
  • Bistå avd. ved utarbeidelse/gjennomføring av interne/eksterne aktiviteter/kampanjer.
  • Bistå med overvåkning av konkurrenter og generell utvikling fra persontransport markedet.
  • Andre oppgaver og prosjekter etter pålegg fra overordnede.

Slik søker du
Aktuelle kandidater blir kalt inn til intervju fortløpende. Du oppfordres derfor til å søke snarest! Send oss din CV, og svar kort på følgende spørsmål:

  • Hvordan kan din erfaring og kompetanse løse oppgaver knyttet til stillingen?
  • Hva er din motivasjon for å jobbe som kommunikasjonsrådgiver hos Oslo Taxi?

Alle henvendelser og spørsmål vedrørende stillingen eller rekrutteringsprosessen rettes til Maren Kjølberg Aamot i Medievikar, mail: Maren@medievikar.no

OPPDRAGSGIVER

Oslo Taxi

ARBEIDSSTED

Oslo

OPPSTART

Besatt

STATUS

Løst

Smiley
STILLINGSTYPE

9 måneders vikariat